9 Mart 2012 Cuma

ARAŞTIRMA KONULARI



Tasarımda Altın Oran
(www.cadcamcaedunyasi.com)
Eski zamanlardan günümüze, altın oranı (CB / AC = AB / CB = 1.618) taşıyan eserler, ürünler, yapılar, tasarımlar, insanda “iyi tasarım” hissi uyandırıyor. Bu da satın alma isteğini artırıyor.


Grafik Tasarımda Gestalt ve Görsel Algı
(www.mimaristil.com)
Gestalt felsefesini bilmek grafik tasarımcıya hedef kitlenin algı boyutuna göre tasarım üretebilmek açısından değerli veriler sunar. İnsan gözü biçimleri ve formları gruplandırma ve ilişkilendirme özelliğine sahiptir. Aynı birim eleman farklı şekilde düzenlenerek değişik bir anlam ifade edebilir.
Gestalt teorisinin temel prensipleri:
  • Görsel bir imajın parçaları, farklı bileşkenler şeklinde çözümlenebilir ve değerlendirilebilir
  • Görsel bir imajın tamamı onun parçalarının toplamından farklı ve daha kapsamlıdır

Her iki şekilde de farklı şekilde düzenlenmiş 9 adet daire vardır. Ama gözümüz ilk şekilde dairelerden çok onların birleşiminden oluşan ok figürünü algılar.



Grafik Tasarım ve İletişim
(www.frmtr.com)
Grafik tasarım, iletişim adına sanatsal ifadelendirmeleri kullanır ve bilimden, bilgiden yararlanır. Grafik tasarım çerçevesinde yapılacak tüm çalışmalar, tasarımlar estetik değerler kadar, işlevsel anlamda da ele alınmak durumundadır. Bu anlamda grafik tasarımın kapsamında üretilecek çalışmalar, etkili bir iletişim kurma özelliğine sahip olmalıdır.



Grafik Tasarım ve Reklam
(www.via.com.tr)
Grafik tasarım ve reklam yaratıcı dünyanın kapılarını açarak markaya güç katan etkenler arasında ilk sırada yer alır. Grafik tasarım çerçevesinde özellikle tanıtım – reklam bağlamında yapılan tüm çalışmalar, işlevsel olmak durumundadır. Ve bir o kadar da estetik olmalıdır. Dolayısıyla içinde yaratıcılığı barındırır.
 
 
 
Reklamda Hedef Kitle
(diamedajans.com)
Reklam, hedef aldığı tüketici kitlesi üzerinde belirli bir etki yaratarak bu kitlenin düşünme ve alışkanlıklarını etkilemek yolu ile satın almaya yönlendirir. Reklamda slogan güçlü olmalıdır. Tasarım başarıya giden yolda ayak izidir. Tasarım ne kadar yaratıcı olursa olsun, büyük bir fikre sahip olsa da, doğru yayın aracı, yani kitle iletişim aracı seçilip, doğru tüketiciye ulaştırılmazsa hiçbir işe yaramaz.



Grafik Tasarım Süreçleri
(www.tekmilibirden.com)
Tasarım süreci iş planlamasında izlenebilecek yol haritası:
1) Problemin tanımlanması: Bir tasarım probleminin çözümündeki ilk aşama, problemi tanımlamaktır. Verilen konunun ne olduğunu tam olarak anlama ve o konuyu benimseyebilmektir. Bir problemi tanımlarken, sınırları zorlamak ve alışılmış düşünce sistemlerine takılıp kalmamak gerekir.
2) Bilgi toplama: Yapılacak tasarımda bir hareket noktası bulabilmenin tek yolu, problem hakkında mümkün olduğunca çok bilgi toplayabilmektir.
3) Yaratıcılık ve Buluş: Tasarımcı yada tasarım öğrencisi, konu ile ilgili araştırmalar yapıp gerekli bilgi ve verileri toplamışsa ve bunları değerlendirebiliyorsa yaratıcılığa ulaşılabilir. Yaratıcılık tasarımın en önemli bölümü sayılabilir.Yaratıcılıkta iki aşama olduğu söylenebilir. Tasarımcı kağıda ilk eskizlerini karaladığında “dışavurumculu yaratıcılık” aşamasındadır. Eskiz biraz daha ayrıntılı bir hale getirildiğinde ise “üretken yaratıcılık” aşamasına geçilmiş olur.
4) Çözüm bulma: Yaratıcılık ve buluş süreci, problemin ortaya konması ve olasılıkların araştırılmasına yönelik çalışmaları içerir. Çözüm bulma ise bu olasılıklar hakkında bir karara varılarak, araştırmanın sona erdirilmesidir. Çözüm olarak seçilen olasılıklar, daha sonra ayrıntılı taslaklar halinde hazırlanır.
5) Uygulama: Tüm aşamalardan geçmiş olan tasarımın hazır hale getirilmesi işlemidir.



Grafik Tasarımcının Görevleri
(okulweb.meb.gov.tr)
  • Tasarım süreçlerini planlamak,
  • İşin konusuna göre tasarım öğelerini belirlemek,
  • Temel grafik tasarımını elle ve bilgisayarla yapmak,
  • Masa üstü yayıncılık işlemlerini yapmak,
  • Ürünü görselleştirmek,
  • Tasarladığı grafiksel çalışma doğrultusunda stüdyoda ya da uygun mekânda fotoğraf çekimi yapmak veya yaptırmak,
  • Baskısı yapılacak tasarımları baskıdan önce kontrol etmek,
  • Mesleki eğitim faaliyetlerine katılmak.

Tasarımcının, doğru yazılı ve sözlü anlatım yapabilen, düşüncelerini açık aktarabilen, tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, sistemli düşünebilen, kendini yenileyebilen, araştırmacı ve yaratıcı, sayılar ve şekiller arasındaki ilişkileri doğru ve çabuk algılayabilen, teknoloji gelişmeleri takip eden, gördüklerini zihninde canlandırabilen, el ve gözlerini eş güdümlü kullanabilen, estetik görüş sahibi ve yenilikçi, renk ve şekilleri ayrıntılı algılayabilen, planlı ve organize çalışabilen, ekip halinde çalışmaya yatkın özellikte olması gerekmektedir. Ayrıca şekil ve uzay ilişkilerini görebilmek, renk ve şekilleri en ince ayrıntıları ile algılayabilmek, estetik görüş sahibi olmak, güzel sanatlara karşı ilgili olmak, hayal gücü zengin olmak, yaratıcılık, tasarımlarını çizgi yolu ile ifade edebilmek, sosyal, psikolojik, sanatsal alanlara ilgili ve yeniliklere açık olmak, teknolojiyi yakından izlemek, dikkatini belli bir noktaya yoğunlaştırabilmek tasarımcıda aranan niteliklerdendir.




1 yorum: